[ Pobierz całość w formacie PDF ]
pamięci zależna jest od mądrości jej wyboru.
Doskonała pamięć tak wybiera i osądza, że praktycznie w niej nie pozostaje nic, co nie ma
jakiegoś związku z ogólnym planem umysłu.
Wszystkie Pentake zawierają najwyższe koncepcje kręgu i krzyża, choć niektórzy wolą
zastąpić krzyż punktem, Tau lub trójkątem. Vesica Piscis czasem zastępuje krąg albo też krąg
glifowany jest niczym wąż. Czas i przestrzeń oraz idea przyczynowości często są
przedstawiane. Podobnie ma się z trzema poziomami w historii filozofii , gdzie trzema
przedmiotami badań były kolejno Natura, Bóg i Człowiek.
Przedstawia się także czasem dualny charakter świadomości. Można wygrawerować samo
Drzewo %7łycia, a symbol Wielkiego Dzieła winien być dodany. Mimo to Pentakl będzie
niedoskonały, jeśli każda zawarta w nim idea nie zostanie zrównoważona przez
przeciwstawną sobie i jeśli każda para idei pozostanie bez związku z pozostałymi parami.
Neofita pewnie dobrze zrobi, jeśli pierwsze szkice jego Pentaklu będą duże i skomplikowane,
i stopniowo upraszczając je, nie przez eliminację, lecz przez połączenie, jak Zoolog, który
zaczyna od czterech wielkich gatunków małp i Człowieka, łącząc je potem pod nazwą
"naczelnych".
Nie mądrze jest upraszczać zbyt szybko, jako ze najwyższy hieroglif musi być nieskończony.
Najwyższe rozwiązanie nie zostaje dokonane, a jego symbolu nie wolno przedstawiać.
Gdyby ktoś dotarł do Szefa A . . A i poprosił go o rozmowę na jakiś temat, jest to prawie
niemożliwe, że przytaknąłby ciszą, czy też wyraził swoje niezadowolenie, jako że Tao Teh
King powiada, że Tao nie da się wyrazić ani ciszą , ani mową.
W początkowym zadaniu zbierania materiałów, idea "ja" nie posiada zbyt wielkiego
znaczenia. Wszelkie wrażenia stanowią fazy "nie-ja", a "ja" jest tylko ich zbiornikiem. W
istocie, dobrze uporządkowany umysł nie wątpi, że wrażenia są realne, a umysł nie jest tabula
rasa jedynie z powodu "tendencji" czy "wrodzonych idei", które zakłócają czytelny odbiór
pewnych idei kosztem innych.
"Tendencje" te należy zwalczać : niemiłe fakty należy wciąż powtarzać, póki "ja" nie
zobojętnieje na naturę swego pożywienia.
"Jak diament zapali się czerwienią na widok róży, a zielenią na widok jej listka, tak ty
powinieneś trzymać się zdala od Wrażeń"
To wielkie zadanie oddzielenia siebie od wrażeń jest jednym z wielu znaczeń aforyzmu
"solve", odnoszącego się do "coagula" zachodzącego w samadhi. Pentakl ten zatem
reprezentuje wszystko, czym jesteśmy, cały nasz potencjał.
W Dhammapadzie czytamy :
" Z umysłu pochodzi wszelki zamysł, umysł najważ-
niejszy, umysł jest wszystko, -
Więc kiedy ten, czyj umysł skalany, cokolwiek
mówi albo czyni,
To idzie zaraz za nim ból, jak koło wozu w ślad
za koniem.
Z umysłu pochodzi wszelki zamysł, umysł najważ-
niejszy, umysł jest wszystko, -
Więc kiedy człowiek umysłem czysty cokolwiek
mówi albo czyni,
To idzie zaraz za nim radość, jak nieodstępny
idzie cień. "
Pentakl ma zatem sens tożsamy z karmą lub kammą Maga.
Karma człowieka jest jego zapisem. Bilans nie został sporządzony i nie wie on, czym ona jest.
Nie wie nawet całkiem, jaki ma spłacać dług lub co mu się należy. Nie zna nawet daty
płatności.
Biznesmen tak postępujący znalazł by się w niezłych tarapatach i tak się dzieje w istocie, że
czlowiek znajduje się w nielada tarapatach. Podczas gdy pracuje nad jakimiś nieważnymi
szczegółami, czyha na niego jakaś wielka siła.
Wiele z rejestrów w "zapisie" jest dla zwykłego człowieka nieczytelne. Metoda ich
odczytywania jest podana jako istotna instrukcja A . . A, zwana "Thisharb", Liber CMXIII.
Załóżmy teraz, że karma jest wszystkim, co człowiek posiada i czym jest. Jego najwyższym
celem jest całkowite się tego pozbycie - kiedy dochodzi do poddania siebie Ukochanemu.
Lecz na początku Mag wcale nie jest sobą, jest jedynie stosem odpadów, z którego jego Jazń
ma zostać zbudowana. Magiczne narzędzia należy wykonać, zanim zostaną zniszczone.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]